Algemene voorwaarden
Versie : 2024.v1
BattMobility N.V.
Gepubliceerd op: 15 juli 2024
Geldig vanaf: 1 september 2024
Wat verstaan wij onder?
BattMobility : Dit is voluit BattMobility NV met ondernemingsnummer 0697.709.023 en zetelend te Muinkkaai 53 in 9000 Gent.
Diensten : BattMobility stelt daartoe Voertuigen, dienstverlening, software, communicatiemiddelen en infrastructuur, hierna ook genoemd Diensten, ter beschikking. Deze Diensten laten de Klant toe om voor elk van zijn persoonlijke vervoersbehoeften een passend duurzaam alternatief te kiezen. Klant en Gebruikers en Bestuurders verbinden zich ertoe gebruik te maken van de Diensten met een ecologisch en sociaal verantwoorde insteek en op een manier die nooit storend is voor de andere leden en andere weggebruikers en mobiliteit gebruikers.
Klant : Elke natuurlijke of rechtspersoon die een Contract met BattMobility heeft afgesloten voor het gebruik van de diensten, software en Voertuigen die door BattMobility binnen haar commerciële aanbod ter beschikking worden gesteld. De Klant is houder van het Contract met BattMobility en kan in die hoedanigheid ook Gebruiker en/of Bestuurder zijn, indien het gaat over een natuurlijke persoon. In de Algemene Voorwaarden zullen we verder soms een onderscheid maken tussen de Klant-consument (natuurlijke persoon) en de Klant-ondernemer (rechtspersoon) wanneer dit vereist is omwille van de specifieke benadering die in de bepaalde gevallen noodzakelijk is van rechtswege. In alle andere gevallen waar we enkel de term “Klant” gebruiken bedoelen we beiden samen.
Accountbeheerder : De Klant-onderneming kan vrijwillig beslissen om een Accountbeheerder aan te stellen binnen zijn organisatie die de toegang regelt voor de Gebruiker(s) die deel uitmaken van deze organisatie. De Klant-onderneming blijft in dat geval steeds verantwoordelijk voor alle Gebruikers en Bestuurders binnen zijn organisatie die toegang hebben gekregen tot een Voertuig behalve wanneer hij kan aantonen dat deze hebben gehandeld tegen zijn instructies in en/of zonder zijn medeweten. In die laatste gevallen zijn de betrokken Gebruikers en Bestuurders zelf verantwoordelijk voor de ritkosten en de schade die zij berokkenen.Gebruiker : Elke natuurlijke persoon die toegang heeft tot de diensten, software en Voertuigen van BattMobility. Elke toegang tot de software en reservaties gebeurt steeds op naam van de Gebruiker. De Gebruiker zal steeds verantwoordelijk zijn voor de Bestuurder aan wie de Gebruiker toegang verleend heeft.
Bestuurder : De Bestuurder is de feitelijke en fysieke persoon die een Voertuig van BattMobility in het verkeer brengt. De gekende Gebruiker die de Bestuurder toegang gaf tot een Voertuig van BattMobility blijft verantwoordelijk voor het respecteren van de gebruiksvoorwaarden zoals voorzien in deze Algemene Voorwaarden. Elke Bestuurder moet ook bekend en geregistreerd zijn in de administratie en de BattMobility Applicaties van BattMobility eer hij de toegang kan krijgen van BattMobility om een Voertuig te besturen. Een Bestuurder die zich niet heeft geregistreerd bij BattMobility is niet verzekerd en dus persoonlijk aansprakelijk voor alle schade die voortvloeit uit het gebruik van de Voertuigen van BattMobility.
Voertuig : Elk (doorgaans Elektrisch en/of met waterstof) aangedreven vervoermiddel dat door BattMobility aan de Klant wordt ter beschikking gesteld en dat BattMobility in eigendom of beheer heeft d.m.v. aankoop, financiering, huur of terbeschikkingstelling door derden, met het doel om deze vervoermiddelen te laten gebruiken door de Klant mits betaling van de afgesproken prijs.Formule : Battmobility biedt aan de Klant diverse producten aan binnen haar gamma zoals BattFun, BattFan, BattMax, ... (niet limitatief). De Formule omvat de specifieke voorwaarden en afspraken omtrent het gebruik van de Voertuigen en de prijs.
Offerte : Een voorlopig aanbod voor de Formule die door de klant wordt gekozen uit het productaanbod van BattMobility (met vermelding van het geselecteerde Voertuig indien dit van toepassing is), de bijhorende richtprijzen en een verwijzing naar de Algemene Voorwaarden die op dat moment van toepassing zijn.
Individuele Overeenkomst (IO) : Dit is het document waarin de concrete gegevens staan beschreven m.b.t. de betrokken partijen (zoals bvb. de Klant, de Gebruiker, de Bestuurder(s), BattMobility,...), de productinfo, de duur van het Contract, de prijs, het Voertuig, de Formule die door de klant werd gekozen en de specifieke afspraken die worden gemaakt met de Klant ter aanvulling of wijziging van de Algemene Voorwaarden. BattMobility biedt momenteel een IO Vlootvoertuig en een IO Lease/Rent-voertuig aan.
Rijtegoed : De klant kan gedurende de looptijd van zijn contract Rijtegoed opbouwen hetzij door een zelf gekozen bedrag prepaid bij te storten of door het reeds betaalde maandelijks engagement niet helemaal op te gebruiken. Rijtegoed wordt maandelijks kosteloos overgedragen en kan ingezet worden in alle Formules. Rijtegoed wordt niet uitbetaald bij het stopzetten van het contract.
Prijslijst : Dit is de lijst met een overzicht van de tarieven van de diverse Formules en additionele diensten die BattMobility aanbiedt. Prijzen voor dag- of uurverhuur van de voertuigen en kilometers staan niet in deze Prijslijst, deze prijzen vindt men in de BattMobility (Web)App. De Prijslijst bevat o.a. de boetes en extra kosten vermeld die kunnen worden aangerekend. De geldende Prijslijst is degene die op het moment van het afsluiten van het Contract aan de Klant wordt bezorgd (met inachtname van mogelijke tariefwijzigingen zoals bepaald in Art.5.i.1.1). Indien de Klant geen Prijslijst zou ontvangen bij het afsluiten van het Contract dan dient de klant hiernaar te vragen of te raadplegen via de url https://www.battmobility.be/prijslijstkostenendiensten en is dit geen argument om de nietigheid van het Contract in te roepen.
Gedragsregels (aka Code of Conduct) : Dit zijn de gedragsregels die door BattMobility worden opgelegd aan de Klant, de Accountbeheerder, de Gebruiker(s) en de Bestuurder(s) van het Voertuig. Gezien BattMobility het principe van een deelplatform hanteert, is het van het grootste belang dat de Klant, de Accountbeheerder, de Gebruiker(s) en de Bestuurder(s) hiermee maximaal rekening houden o.v.v. het gebruik, het onderhoud, het laden van het Voertuig en hoe ermee wordt omgegaan in het algemeen. Tevens verwacht BattMobility dat haar goede naam en reputatie systematisch wordt gehandhaafd en uitgedragen t.o.v. alle andere weggebruikers. Deze sluiten evenwel algemene wettelijke verplichtingen niet uit.
Verzekeringsfiche : Dit is de fiche die de informatie overneemt die door de verzekeringsmaatschappij die het Voertuig verzekert zelf op een overzichtelijke manier verstrekt wordt m.b.t. de voornaamste zaken die verzekerd zijn of niet binnen de grenzen van de dekkingen vallen die door BattMobility aan haar Klanten worden aangeboden.
Contract : Het Contract is het geheel van zowel de Algemene Voorwaarden, de Individuele Overeenkomst, de Code of Conduct en de Verzekeringsfiche. Dit geheel van documenten zal aan de Klant worden bezorgd op het moment van het afsluiten van het Contract en de Individuele Overeenkomst dient door hem te worden ondertekend ter aanvaarding alvorens het Contract ontstaat. Ook de betaling van het eerste afgesproken bedrag dat in de Individuele Overeenkomst staat vermeld geldt als expliciete aanvaarding van het Contract.
Reservatie : Het gebruik van een Voertuig wordt in bepaalde Formules enkel toegestaan na voorafgaande reservatie voor de door de Gebruiker gewenste periode. Een Reservatie maken kan via de BattMobility (Web)App. Ook het annuleren van een Reservatie dient te gebeuren via de BattMobility (Web)App. In sommige gevallen kan een Reservatie per telefoon worden aangevraagd of gewijzigd, hiervoor kunnen bijkomende kosten worden aangerekend (zie Prijslijst).
Rit : Een Rit start vanaf het moment dat het Voertuig via de BattMobility (Web)App wordt ontgrendeld en duurt tot het Voertuig via de BattMobility (Web)App terug wordt vergrendeld nadat het in een toegelaten zone correct is geparkeerd en indien nodig aan het opladen is.
Financieringsbijdrage : De klant betaalt bij aanvang van het Contract, afhankelijk van de gekozen Formule, een eenmalige Financieringsbijdrage die bij de beëindiging van het contract renteloos wordt terugbetaald of wordt gecompenseerd met de openstaande vorderingen van BattMobility op de Klant, Gebruiker of Bestuurder. Deze Financieringsbijdrage staat vermeld in de Individuele Overeenkomst die op het moment van het afsluiten van het Contract aan de Klant wordt bezorgd.
Opstartkosten : De Klant betaalt bij aanvang van het Contract, afhankelijk van de gekozen Formule, eenmalige kosten die bij de beëindiging van het contract, om welke reden dan ook, niet worden terugbetaald. Deze kosten noemen we de Opstartkosten. Deze Opstartkosten staan vermeld in de Individuele Overeenkomst die op het moment van het afsluiten van het Contract aan de Klant wordt bezorgd. Ook de wijze waarop deze worden afgerekend bij de beëindiging van het Contract is beschreven in de Individuele Overeenkomst.
BattMobility Applicatie (BattMobility App of BattMobility Webapplicatie in het kort samen BattMobility (Web)App) : Dit is de mobiele of online Applicatie die wordt aangeboden en beheerd door BattMobility en die aan de Gebruikers toelaat om diverse diensten te gebruiken tijdens de duur van het Contract zoals o.a. (niet limitatief) het reserveren van en rijden met Voertuigen uit de vloot van BattMobility, het melden van technische problemen of schade aan de Voertuigen, enz ...
Telematica : Het systeem voor Telematica dat in elk Voertuig van BattMobility is geïnstalleerd is bedoeld voor o.a. de beveiliging, de evaluatie van het correct gebruik van het Voertuig, het administratief beheer van het Contract (bvb. facturatie, schadebeheer,...) en het lokaliseren en recupereren van het Voertuig.
Algemeen Nummer : BattMobility heeft als algemeen telefoonnummer 09/2333444. Daarnaast gebruikt BattMobility eveneens het nummer 0460/233332 om te communiceren via sms en whatsapp. Deze nummers moeten worden opgeslagen als contactnummer in de smartphone van elke Gebruiker.
Voorafbetaling : Een voorafbetaling kan door de Klant gebeuren om de kostprijs van toekomstige ritten te dekken. In bepaalde gevallen is een Voorafbetaling nodig om bijkomende Reservaties te maken, bijv. als de geschatte kostprijs van de Reservaties de Financieringsbijdrage overschrijdt. Voorafbetaalde bedragen worden niet terugbetaald, maar worden verrekend met openstaande of toekomstige facturen.
Wanneer zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing ?
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elke Offerte en Individuele Overeenkomst die door BattMobility worden aangeboden aan een Klant. Zij worden ter kennisname en aanvaarding telkens toegevoegd aan deze Offerte en Individuele Overeenkomst. Zij kunnen steeds worden ingezien op de website van BattMobility waar de meest recente versie wordt gepubliceerd.
Wanneer een Contract wordt afgesloten met de Klant, dan aanvaardt de Klant bij ondertekening van de Individuele Overeenkomst of via betaling van het eerste afgesproken bedrag de Algemene Voorwaarden. Indien de Klant door omstandigheden toch geen kennis zou genomen hebben van de Algemene Voorwaarden op dat moment dan kan hij/zij deze steeds inzien op de website van BattMobility op de url https://www.battmobility.be/algemenevoorwaarden en is dit geen argument om de nietigheid van het Contract in te roepen.
In de Individuele Overeenkomst die door de Klant wordt aanvaard door het Contract te handtekenen of door het eerste afgesproken bedrag te betalen, kan in bepaalde gevallen worden afgeweken van hetgeen is vermeld in de Algemene Voorwaarden. In dat geval primeert hetgeen vermeld staat in de Individuele Overeenkomst op de Algemene Voorwaarden.
Indien zou blijken dat één of meerdere bepalingen van de Algemene Voorwaarden zouden nietig verklaard of geschrapt worden dan blijven de overige bepalingen van toepassing en zullen de geviseerde bepalingen worden vervangen door een bepaling die in dezelfde richting gaat. In ieder geval zullen de Algemene Voorwaarden steeds ter goeder trouw worden gelezen en geïnterpreteerd door alle betrokken partijen.
De Algemene Voorwaarden van de Klant zullen niet van toepassing zijn op het Contract en de Klant doet uitdrukkelijk afstand van zijn eigen algemene voorwaarden.
De Algemene Voorwaarden kunnen op elk moment aangepast worden, dit zal steeds tijdig - lees: 30 dagen voor aanvang van de nieuwe Algemene Voorwaarden - gemeld worden via de nieuwsbrief.
Wat houdt een Offerte in?
Een offerte wordt door BattMobility afgeleverd met de enige bedoeling om de Klant meer informatie te bezorgen m.b.t. de Formule waarin hij/zij interesse betoont. Gezien op dat moment de gegevens waarop BattMobility zich baseert om de Offerte op te maken nog niet volledig en definitief zijn, zal de Offerte steeds als indicatief en vrijblijvend worden beschouwd voor beide partijen, tenzij dit in het document uitdrukkelijk anders is aangegeven.
Indien de klant naar aanleiding van de Offerte een proefrit zou wensen te maken met een gekozen Voertuig dan dient dit volledig te worden geregeld met de betrokken garage, ook voor wat de verzekering en alle andere verplichtingen betreft die hiermee gepaard gaan, zonder dat BattMobility hiervoor enige verantwoordelijkheid zal dragen.
Wat houdt een Individuele Overeenkomst in?
De Klant wordt door BattMobility uitgenodigd zichzelf online te registreren en daarbij de nodige relevante gegevens en documenten op te geven/up te loaden om een Individuele Overeenkomst (IO) te kunnen opstellen, zijnde (niet exhaustief): volledige naam, eventuele bedrijfsnaam en ondernemingsnummer, adres, gsm-nummer, e-mailadres en e-mailadres voor facturatie, identiteitskaart en rijbewijs, schadeverleden ed. Een Klant kan op basis van deze informatie worden geweigerd zonder dat BattMobility hiervoor verplicht is een reden op te geven.
In de Individuele Overeenkomst staat minstens volgende info vermeld (niet exhaustief): aanvang en duur van het Contract, de gekozen Formule met de nodige specifieke informatie hierover, het geselecteerde Voertuig indien van toepassing, de betrokken partijen en hun relevante gegevens (BattMobility , Klant, Gebruiker(s), Bestuurder(s) ) en de specifieke afspraken met een individuele Klant in het kader van de verdere samenwerking.
Het Contract is pas geldig nadat BattMobility een door de Klant ondertekend exemplaar van de Individuele Overeenkomst heeft ontvangen, of wanneer het eerste afgesproken bedrag is betaald.
Financieringsbijdrage en Opstartkosten:
BattMobility heeft steeds het recht om bij aanvang van de Individuele Overeenkomst een Financieringsbijdrage en/of Opstartkost te vragen naargelang de gekozen Formule.
De Financieringsbijdrage en Opstartkost verschilt naargelang de gekozen formule.
Bij de beëindiging van het Contract wordt de Financieringsbijdrage renteloos volledig terugbetaald 6 maanden na laatst effectief gereden rit of indien er geen ritten waren na de opzegdag. Indien er dan, 6 maand na de laatste rit/opzegdag, nog vorderingen van BattMobility op de Klant zouden zijn (waaronder -niet exhaustief- openstaande facturen, niet betaalde boetes en retributies, schade die niet verzekerd is, kosten wegens verwijtbare gebruiksderving, kosten wegens verlies van het voertuig door beslag of verbeurdverklaring enz..)worden die daar eerst van afgetrokken. Opstartkosten en opgebouwd rijtegoed worden niet terugbetaald.
De betaling van de Financieringsbijdrage en/of de Opstartkosten dienen te gebeuren vanaf een rekening die geregistreerd is op naam van de Klant.
Naargelang de gekozen Formule geldt er mogelijks een maandelijkse gebruikslimiet, gebaseerd op de betaalde Financieringsbijdrage. Deze limiet mag niet overschreden worden behoudens uitdrukkelijk anders overeengekomen. Hiervoor wordt rekening gehouden met o.a. (niet exhaustief) het totale bedrag van nog openstaande facturen, reeds betaalde voorschotten en een schatting van de nog niet verwerkte ritten en van de toekomstige Reservatie(s). Indien de limiet overschreden wordt kan de toegang tot de diensten van BattMobility worden geblokkeerd. Een blokkering kan in voorkomend geval worden opgeheven door een Voorafbetaling te verrichten die minstens de geschatte kostprijs van de Reservaties dekt.
BattMobility is niet gehouden tot de bepalingen in het Contract of de Individuele Overeenkomst, indien de klant redelijkerwijs had kunnen of moeten verwachten of begrijpen dat deze bepalingen een kennelijke materiële vergissing of verschrijving bevatten.
Afhankelijk van de gekozen Formule voor het gebruik van een Voertuig via een Individuele Overeenkomst Lease/Rent en de onderliggende huur of financiering daarvan, kan BattMobility of haar financiële partner aan de Klant vragen om de aanvraag en bestelling te onderwerpen aan een kredietcontrole alvorens de Individuele Overeenkomst te kunnen goedkeuren.
Indien de verkoop tot stand is gekomen op afstand heeft de Klant-consument wettelijk het recht op een herroepingstermijn van 14 kalenderdagen. Deze herroepingstermijn gaat in op de dag dat het contract ondertekend werd. Het herroepingsrecht geldt echter zolang er geen gebruik wordt gemaakt van de diensten van BattMobility. Van zodra de Klant-consument effectief met een Voertuig heeft gereden vervalt deze herroepingstermijn. Indien BattMobility conform de instructies van de Klant reeds kosten zou gemaakt hebben die niet meer kunnen gerecupereerd worden om het Voertuig te bestellen of tijdig te kunnen leveren dan kunnen deze kosten wel worden teruggevorderd van de Klant.
Een ondertekende Individuele Overeenkomst of Contract mag nooit overgedragen worden aan derden of het Voertuig mag nooit onderverhuurd, achtergelaten, verkocht of ontvreemd worden zonder het uitdrukkelijk en voorafgaand akkoord van BattMobility.
BattMobility en de Klant hebben ten allen tijde het recht om een Individuele Overeenkomst op te zeggen. De opzeg per Individuele Overeenkomst en de daaraan gerelateerde voorwaarden zijn beschreven in de Algemene Voorwaarden of, afhankelijk van de gekozen Formule, meer specifiek in de Individuele Overeenkomst. De opzeg van het Contract dient altijd schriftelijk te gebeuren, per aangetekend schrijven. Een opzeg op andere wijze wordt slechts aanvaard voor zover de Klant een bevestiging van ontvangst heeft ontvangen.
Een verandering van Formule gaat steeds in vanaf de eerste dag van de volgende maand of vanaf de facturatiedag naargelang de gekozen Formule. De aanvraag van de wijziging en de eventuele betaling van de aan de nieuw gekozen formule verbonden Financieringsbijdrage of Opstartkost moet tenminste 5 werkdagen vooraf gebeuren. De eventueel hieraan verbonden extra kosten volgen de op dat moment geldende Prijslijst.
Wat zijn de rechten en plichten tijdens de duur van het Contract ?
De Klant wordt door BattMobility uitgenodigd zichzelf online te registreren en daarbij de nodige relevante gegevens en documenten op te geven/up te loaden om een Individuele Overeenkomst (IO) te kunnen opstellen, zijnde (niet exhaustief): volledige naam, eventuele bedrijfsnaam en ondernemingsnummer, adres, gsm-nummer, e-mailadres en e-mailadres voor facturatie, identiteitskaart en rijbewijs, schadeverleden ed. Een Klant kan op basis van deze informatie worden geweigerd zonder dat BattMobility hiervoor verplicht is een reden op te geven.
In de Individuele Overeenkomst staat minstens volgende info vermeld (niet exhaustief): aanvang en duur van het Contract, de gekozen Formule met de nodige specifieke informatie hierover, het geselecteerde Voertuig indien van toepassing, de betrokken partijen en hun relevante gegevens (BattMobility , Klant, Gebruiker(s), Bestuurder(s) ) en de specifieke afspraken met een individuele Klant in het kader van de verdere samenwerking.
Het Contract is pas geldig nadat BattMobility een door de Klant ondertekend exemplaar van de Individuele Overeenkomst heeft ontvangen, of wanneer het eerste afgesproken bedrag is betaald.
Financieringsbijdrage en Opstartkosten:
BattMobility heeft steeds het recht om bij aanvang van de Individuele Overeenkomst een Financieringsbijdrage en/of Opstartkost te vragen naargelang de gekozen Formule.
De Financieringsbijdrage en Opstartkost verschilt naargelang de gekozen formule.
Bij de beëindiging van het Contract wordt de Financieringsbijdrage renteloos volledig terugbetaald 6 maanden na laatst effectief gereden rit of indien er geen ritten waren na de opzegdag. Indien er dan, 6 maand na de laatste rit/opzegdag, nog vorderingen van BattMobility op de Klant zouden zijn (waaronder -niet exhaustief- openstaande facturen, niet betaalde boetes en retributies, schade die niet verzekerd is, kosten wegens verwijtbare gebruiksderving, kosten wegens verlies van het voertuig door beslag of verbeurdverklaring enz..)worden die daar eerst van afgetrokken. Opstartkosten en opgebouwd rijtegoed worden niet terugbetaald.
De betaling van de Financieringsbijdrage en/of de Opstartkosten dienen te gebeuren vanaf een rekening die geregistreerd is op naam van de Klant.
Naargelang de gekozen Formule geldt er mogelijks een maandelijkse gebruikslimiet, gebaseerd op de betaalde Financieringsbijdrage. Deze limiet mag niet overschreden worden behoudens uitdrukkelijk anders overeengekomen. Hiervoor wordt rekening gehouden met o.a. (niet exhaustief) het totale bedrag van nog openstaande facturen, reeds betaalde voorschotten en een schatting van de nog niet verwerkte ritten en van de toekomstige Reservatie(s). Indien de limiet overschreden wordt kan de toegang tot de diensten van BattMobility worden geblokkeerd. Een blokkering kan in voorkomend geval worden opgeheven door een Voorafbetaling te verrichten die minstens de geschatte kostprijs van de Reservaties dekt.
BattMobility is niet gehouden tot de bepalingen in het Contract of de Individuele Overeenkomst, indien de klant redelijkerwijs had kunnen of moeten verwachten of begrijpen dat deze bepalingen een kennelijke materiële vergissing of verschrijving bevatten.
Afhankelijk van de gekozen Formule voor het gebruik van een Voertuig via een Individuele Overeenkomst Lease/Rent en de onderliggende huur of financiering daarvan, kan BattMobility of haar financiële partner aan de Klant vragen om de aanvraag en bestelling te onderwerpen aan een kredietcontrole alvorens de Individuele Overeenkomst te kunnen goedkeuren.
Indien de verkoop tot stand is gekomen op afstand heeft de Klant-consument wettelijk het recht op een herroepingstermijn van 14 kalenderdagen. Deze herroepingstermijn gaat in op de dag dat het contract ondertekend werd. Het herroepingsrecht geldt echter zolang er geen gebruik wordt gemaakt van de diensten van BattMobility. Van zodra de Klant-consument effectief met een Voertuig heeft gereden vervalt deze herroepingstermijn. Indien BattMobility conform de instructies van de Klant reeds kosten zou gemaakt hebben die niet meer kunnen gerecupereerd worden om het Voertuig te bestellen of tijdig te kunnen leveren dan kunnen deze kosten wel worden teruggevorderd van de Klant.
Een ondertekende Individuele Overeenkomst of Contract mag nooit overgedragen worden aan derden of het Voertuig mag nooit onderverhuurd, achtergelaten, verkocht of ontvreemd worden zonder het uitdrukkelijk en voorafgaand akkoord van BattMobility.
BattMobility en de Klant hebben ten allen tijde het recht om een Individuele Overeenkomst op te zeggen. De opzeg per Individuele Overeenkomst en de daaraan gerelateerde voorwaarden zijn beschreven in de Algemene Voorwaarden of, afhankelijk van de gekozen Formule, meer specifiek in de Individuele Overeenkomst. De opzeg van het Contract dient altijd schriftelijk te gebeuren, per aangetekend schrijven. Een opzeg op andere wijze wordt slechts aanvaard voor zover de Klant een bevestiging van ontvangst heeft ontvangen.
Een verandering van Formule gaat steeds in vanaf de eerste dag van de volgende maand of vanaf de facturatiedag naargelang de gekozen Formule. De aanvraag van de wijziging en de eventuele betaling van de aan de nieuw gekozen formule verbonden Financieringsbijdrage of Opstartkost moet tenminste 5 werkdagen vooraf gebeuren. De eventueel hieraan verbonden extra kosten volgen de op dat moment geldende Prijslijst.